Selvom vi nu er i vores tredje år med partnerskab med Kode With Klossy, vores globale model og Brand Ambassador Karlie Kloss's egen non-profit organisation, der underviser unge kvinder og ikke-binære elever i kodning, ophører vi aldrig med at være forbavsede - og inspirerede - af disse studerende. Indtil videre har vores partnerskab muliggjort 6.000 sommerkodningsstipendier til
gymnasieelever i hele USA, som ikke kun har tilegnet sig den værdifulde færdighed at lære at kode, men de har også været i stand til at opleve på nært hold, hvilke kreative anvendelser kodning har for skønhedsindustrien.
Denne sommer deltog 204 stipendiater i Estée Lauder x Kode With Klossy-udfordringen, hvor de skulle bruge fire kodningssprog til at designe enten en hjemmeside eller en mobilapp til støtte for vores Double Wear Stay-in-Place Foundation. Og på samme måde som Double Wear leverer mere end det, det lover med 24-timers holdbarhed, forstod disse koderelever opgaven og mere til. Faktisk var vores dommerpanel så imponeret, at de blev nødt til at vælge tre vindere i stedet for bare to. Læs videre for at lære om hver af de vindende designs og lidt om de stipendiater, der skabte dem.
Vinder 1: Pranavi, Mobilappudvikling
"Jeg nærmede mig dette projekt med brugeroplevelsen i tankerne ved at stræbe efter at holde kvaliteten af mit produkt høj samtidig med at producere en nem at bruge, elegant og stilfuld app."
Med hendes forhøjede designoplevelse og den helt rigtige blanding af produktfremme, rørte Pranavi ved de to nøglefunktioner, vi altid prioriterer for vores hjemmeside. "Det var tydeligt, at hun havde lagt meget tanke i, hvordan forbrugeren ville engagere sig på denne app, og det kom virkelig til udtryk i hendes design og præsentation," sagde Emily Riess, Vice President for Estée Lauder Online.
Vinder 2: Carissa, Webudvikling
"Efter Estee Lauder's elegante og klassiske design integrerede jeg en farvepalet med sort og tan for at skabe den samme stemning. Dette passer også godt sammen med den jordiske tone i foundationen og billederne."
Carissa designede ikke bare en webside - hun skabte en oplevelse (og med kodning, der gik ud over det, der blev undervist på lejren). Hun blandede sin tekniske ekspertise med uventede designelementer, som interaktive flipkort og bimellemformede billeder for at fange brugerens øje. "Jeg sætter pris på hierarkiet i, hvordan du har staplet indholdet," delte dommer Janice Veksler, Vice President for Estée Lauder Creative.
Vinder 3: Eimaan, Webudvikling
"Min MVP var at annoncere produktet til brugeren, så ved hjælp af design gjorde jeg dette på et højt niveau, på en smuk måde, der skaber en ren, elegant hjemmeside for at repræsentere Estée Lauder's æstetik præcist."
Eimaan imponerede virkelig dommerne med sine præsentationsfærdigheder og et ekstra lag af forskning, som gav indsigter, der drev hendes design. "Janice sagde: "Hun havde et niveau af professionalisme og sofistikation, selv i den måde, hun forklarede alt på. Hun tog projektet fra A til Z." "Eimaan blandede tankevækkende brandede elementer med bruger-genereret indhold for at skabe en autentisk og engagerende oplevelse for en forbruger."
At se disse stipendiaters arbejde er næsten umuligt at tro, at de startede sommeren med lidt eller ingen kodningsoplevelse, men lærte hvordan de skulle skabe de utrolige landskaber med Double Wear, som de til sidst præsenterede. Selv Karlie Kloss selv, der sluttede sig til præsentationerne i fejringen, bemærkede alle stipendiateres utrolige selvtillid og præsentationsevner. Vi kan ikke vente med at se, hvor disse unge kvinder bringer deres færdigheder hen næste gang. (Men vi vil selvfølgelig håbe, at de bringer deres talenter til Estée Lauder!)